Biznes idealnie położony, czyli wirtualne biuro w praktyce

Prestiżowy adres i dobra lokalizacja firmy może w znacznym stopniu przyczynić się do sukcesu niejednego biznesu. Jednak ogromne zainteresowanie przedsiębiorców najlepszymi biznesowymi lokalizacjami, często nie idzie w parze z ich możliwościami finansowymi. Głównie z uwagi na wysokie koszty utrzymania biura w ścisłych centrach największych metropolii.

W odpowiedzi na potrzeby komercyjnego rynku zrodziła się koncepcja wynajmu wirtualnych biur. Pomysł optymalizacji kosztów dzierżawy lokalu użytkowego zdobywa popularność wśród nowo powstających podmiotów gospodarczych, a także tych ze stażem, zamierzających zwiększyć zasięg działania np. o kolejne miasta. Jest to usługa polegająca na kompleksowym outsourcingu, począwszy od świetnego adresu do rejestracji firmy, na specjalistycznych usługach prawnych, czy księgowych kończąc.

Obecnie wirtualne biura dopasowują swoją ofertę pod indywidualne potrzeby każdego klienta, ponieważ postęp technologiczny i rozwój w zakresie wszelkich usług internetowych dają po temu nieprzeciętne możliwości. W rezultacie, za niewielkie pieniądze firmy mają praktycznie nieskończoną ilość usług biznesowych w jednym miejscu.

Mocne punkty wirtualnego biura

Niewątpliwym atutem przeniesienia firmy pod wirtualny adres, jest nie tylko ekskluzywne położenie służbowej siedziby, lecz także odciążenie przedsiębiorcy w podstawowych obowiązkach, takich jak przyjmowanie czy wysyłka korespondencji. Teraz, gdy tak ważna jest efektywność, usługi wirtualnego biura pozwalają skoncentrować się na kluczowych zagadnieniach związanych z prowadzeniem biznesu. Elementy administracyjne, które wpisują się w portfel usług dodatkowych e-office to m.in.:

  • dedykowane numery telefoniczne;
  • obsługa telefonów, faksów oraz korespondencji elektronicznej;
  • odbiór listów i przesyłek poleconych;
  • wynajem luksusowych sal spotkań np. na zebrania zarządu lub partnerów spółki;
  • pomoc prawna, księgowa, informatyczna i doradztwo w innych dziedzinach;
  • przechowywanie firmowej dokumentacji;
  • przygotowywanie biznesplanów.

Przed podjęciem decyzji o wyborze wirtualnego operatora warto uprzednio porównać pakiety usług i abonamenty konkurencyjnych biur, jak również obejrzeć wybrane lokale oraz poznać personel, który w przyszłości ma reprezentować naszą markę. Solidna analiza usługodawców ułatwi ich selekcję i pozwoli ostatecznie sięgnąć po zgodną z oczekiwaniami kontrofertę.

Grupa docelowa i zalety e-biura

Usługi wirtualnych biur skierowane są do różnych typów klientów. W dużej mierze są to osoby prowadzące działalność we własnym zakresie, np. freelancerzy. Z tego typu usług korzystają także rekruterzy dużych korporacji, przeprowadzając rozmowy kwalifikacyjne w profesjonalnych warunkach.

Przedsiębiorcy rozpoczynający przygodę z biznesem mogą doświadczyć pewnych plusów związanych z eksploatacją e- biura. Decydując się na outsourcing mają szansę na:

  • minimalizację kosztów utrzymania biura do wysokości nawet kilku tysięcy złotych rocznie;
  • profesjonalną kadrę reprezentującą firmę i oszczędność z tytułu wynagrodzeń obsługi;
  • rozpoznawalny adres w atrakcyjnym biurowcu z prostą w odnalezieniu lokalizacją;
  • kształtowanie elitarnego wizerunku, sprzyjającego marketingowi;
  • komfortową infrastrukturę pod negocjacje z poważnymi kontrahentami;
  • pakiet komplementarnych usług administracyjnych.

Reasumując, wirtualne biuro to sposób na redukcję kosztów związanych z bieżącym prowadzeniem firmy, gdzie wartością dodaną jest prestiżowa lokalizacja i bezpośredni dostęp do wszystkich usług potrzebnych do prowadzenia działalności. Przedstawiciele small businessu, entuzjaści startupów czy specjaliści rozmaitych sektorów branżowych mają tym samym możliwość oddelegowania niemal pełnej obsługi sekretariatu przy równoczesnym zachowaniu opcji zamawiania najmu sali konferencyjnej lub biura na godziny stosownie do własnych potrzeb.

About the Author

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may also like these